CAMPAGNE 2018
Soeps heeft in 2017 en 2018 aan een zeer omvangrijk plan gewerkt; het merk EindhovenMuseum ‘from scratch’ gemaakt. Intensieve samenwerking met directeur Ward Rennen heeft nu geleid tot de eerste grote expo tijdens DDW2018. Soeps heeft gezamenlijk de strategie en het merk ontwikkeld en concrete plannen ontwikkeld welke geleid hebben tot het project MUSEUM DOOR DE STAD. Van 2018 tot en met 2020 gaat Eindhoven Museum de stad inspireren met het verleden, het heden en de toekomst rondom een 5-tal thema’s; Food, Mobility, 75 jaar vrijheid, 100 jaar Groot Eindhoven en Bouwen aan de toekomst.
Vormgeving Soeps x Dolf Robertus, Communicatie en PR x Carline Zoete, Productie x Maud Bongers en Jasper van Es, Collectie x Susanne Groenendijk.
Soeps heeft vervolgens de taak om tot eind 2020 als curator voor MUSEUM DOOR DE STAD interessante en schurende samenwerkingen met ontwerpers aan te gaan. Lucas Maassen, Zoë Jacobs, Chloé Rutzerveld, Jelle Mastenbroek, Daniel de Bruin en Mies Loogman hebben fantastisch werk geleverd voor het thema ‘Food’. Voor 2019 gaan we met een selectie van deze ontwerpers verder, aangevuld met nieuwe talenten, studenten van de TUe en researchers die per thema hun expertise komen aandragen.
2018
In deze tentoonstelling laten we zien hoe Eindhovenaren aten, wat ze aten en hoe ons voedsel gemaakt werd. Eindhoven was in de negentiende eeuw heel arm en de bevolking bestond voornamelijk uit boeren. Ze waren uit armoede genoodzaakt om innovatief om te gaan met de schaarse middelen die ze hadden en samen te werken bij de productie van voedsel. Ze gingen op zoek naar alternatieve middelen en dat doen we in Eindhoven nog steeds. Eten is van alledag en doet iedereen en vertelt daarmee een verhaal over de Eindhovenaren. Hoe zal het voedsellandschap van Eindhoven er over 100 jaar uitzien?