Citymarketing organisatie Eindhoven365 ging in 2011 de uitdaging aan om een nieuw merk voor de stad Eindhoven te ontwikkelen. Middels een intense en uitgebreide research hebben ze de kenmerkende mentaliteit van de stad uitgedaagd en scherpgesteld. Daan Melis, oprichter van Soeps was nauw betrokken bij het project als werknemer van Eindhoven365. Wie kiest wordt gekozen; Eindhoven kiest voor technologie, design en kennis. De drie-eenheid die het gezicht werd van een achterliggende mentaliteit. De mentaliteit van onconventioneel zijn, van samenwerken en experimenteren. Van verbeeldingskracht, van onvoorwaardelijk geloof in de toekomst en het gewoon maar gaan doen. Om zo de wereld van morgen vandaag al te laten zien.
Deze mentaliteit was leidraad in het maakproces. Daarmee hebben we de
klassieke werkwijze rigoureus getransformeerd tot methode van de toekomst. Geen bureaupitch, maar juist het vormen van een collectief van professionals van verschillende studio’s, dat was de strategie. Een ‘Eindhovens elftal’ van creatieven werd geformeerd, waarin regionale professionals en talenten samenwerkten in een uitgebalanceerd team. Met één doel voor ogen; het beste merk te ontwikkelen voor de stad, waar bewoners trots op zijn.
Een sterk citybrand is een merk zonder beperkingen, eindeloze mogelijkheden voor de komende decenia. Gebouwd op een fundament van scherp gekozen kernwaarden. Een sterk merk rendeert op gebied van burgerparticipatie, merchandise en natuurlijk als een magneet voor nieuwe bewoners, investeerders en toeristen.